Restyling voor Ho.Re.Ca.

Alleen de Naam Verandert

Costadoro presenteert de volledige grafische restyling van de 1 kg verpakkingen van de Ho.Re.Ca. Lijn en actualiseert het bedrijfslogo.

In 2023 presenteert Costadoro een belangrijke grafische restyling en naamswijziging van de 1 kg verpakkingen van de Costadoro Melanges voor de Ho.Re.Ca. sector.

Alleen de naam verandert, de kwaliteit van Costadoro in elke verpakking blijft ongewijzigd!

Restyling

De vernieuwde lijn, die in première ging op de Sigep 2023 in Rimini, zal worden geproduceerd met volledig recyclebaar materiaal, met uitzondering van de Costadoro RespecTo Melange, die, net als de huidige verpakkingen, wordt geproduceerd met OK COMPOST INDUSTRIAL-gecertificeerde materialen en dus in de organische afvalstroom kunnen worden verwerkt.

De hele lijn zal bestaan uit zes referenties:

  • Costadoro RespecTo: 100% Arabica melange afkomstig van biologische en Fairtrade-gecertificeerde teelt. In espresso heeft het een goede body, een aangename hint van rood fruit die plaats maakt voor tonen van chocolade, koekjes en geroosterd brood.  
  • Costadoro Lab: 100% Arabica melange, uitgebalanceerd en harmonieus, ideaal voor bars en banketbakkers. Het heeft een zeer zoete en delicate smaak, met citrus- en bloemige tonen die samensmelten met smaken van chocolade, hazelnoot en honing.
  • Costadoro Master: 100% Arabica melange, met als sterke punt de gewassen hoogland Arabica bonen. Het heeft tonen van gedroogd fruit, amandelen en specerijen zoals peper. Een lichte zuurgraad van bosvruchten en groene appel geven een onmiskenbare smaak. De crema is fluweelzacht en laat een frisse en schone mond achter.
  • Costadoro Extra: 90% Arabica en 10% Robusta melange, met een intense geur en uitgebalanceerde smaak. De typische Italiaanse espresso, vol, stroperig, met een rijke crema. De smaak begint met tonen van bitter cacao poeder, geroosterde amandel en geroosterd brood, gevolgd door karamel.
  • Costadoro Super: 70% Arabica en 30% Robusta melange, gekenmerkt door een balans die door heel Italië wordt gewaardeerd. Het is zeer constant in verwerking en heeft in espresso een stroperig lichaam, een grote olfactorische intensiteit en een uitgesproken smaak van cacao en pure chocolade. De aroma's van geroosterd brood, gedroogd fruit en drop zijn dominant.
  • Costadoro Decaffeinato: 100% Arabica decafeïné melange, aromatisch en uitgebalanceerd, voor degenen die nooit willen inleveren op de smaak van een goede koffie. Met minder dan 0,1% cafeïne, heeft het aangename aroma's van cacao en karamel, in een kopje met een blijvende crema.

De kleuren en naamgeving van de zes referenties zijn geharmoniseerd om een visuele continuïteit en een betere en effectievere herkenbaarheid te bieden, zowel in het totaalbeeld als in de afzonderlijke melanges en hun kenmerken.

De nieuwe verpakkingen van de Ho.Re.Ca. Lijn van Costadoro zullen geleidelijk worden vervangen gedurende 2023, beginnend eind maart.

Het nieuwe Costadoro Logo

De historische branderij Costadoro uit Turijn heeft ook een restyling van haar logo gepresenteerd.

De update betrof voornamelijk de pay-off die het logo de afgelopen jaren heeft begeleid:

 

OUDE LOGO

NIEUWE LOGO

Costadoro

Deze update is voornamelijk om vier redenen doorgevoerd:

 

Het oude logo, of beter gezegd de pay-off daarvan, was moeilijk reproduceerbaar en interpreteerbaar, vooral wanneer de beschikbare ruimte beperkt was (servetten, t-shirts, zakjes etc.).

In het oude logo werd de herkomst van het bedrijf niet duidelijk benadrukt, wat vandaag de dag, gezien de fundamentele rol van Turijn in de voedselwereld, een belangrijk sterk punt is.

In het oude logo werd de leeftijd van het bedrijf niet benadrukt, wat vooral in het buitenland een absolute meerwaarde is.

Het nieuwe logo is duidelijker en leesbaarder op elk promotiemateriaal.

Costadoro is altijd een open bedrijf geweest naar elke uithoek van de wereld zonder enige uitsluiting. Echter, de verbondenheid met het territorium staat garant voor traditie en kwaliteit.

Elk bedrijf moet trots zijn op zijn eigen land, moet ambassadeur zijn van zijn eigen cultuur en producten, zonder ooit te vergeten waar ze zijn ontstaan en gegroeid.

 

Terug